REGULAMIN SERWISU
Poniższy Regulamin przedstawia zasady korzystania ze strony internetowej https://msp-edu.pl.
I. Informacje ogólne
- Strona internetowa https://msp-edu.pl oraz znajdujący się na tej stronie serwisu internetowy Mistrzowska Szkoła Programowania należy do Krystiana Kapuścińskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Mistrzowska Szkoła Programowania Krystian Kapuściński adres: ul. Miernicza 6, 92-607 Łódź, NIP: 7732494488, REGON: 387583651, zwanego dalej Usługodawcą.
- Kontakt ze Usługodawcą jest możliwy pod adresem e-mail mspklient@gmail.com lub numerem telefonu 609-336-448.
- Udostępnienie funkcjonalności Serwisu jest usługą świadczoną drogą elektroniczną realizowaną przez Usługodawcę rzecz Klientów. Świadczenie usługi odbywa się na podstawie umowy zawieranej między Usługodawcą a Klientem. Niniejszy Regulamin składa się na treść Umów zawieranych pomiędzy Usługodawcą a Klientami.
- Niniejszy Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
- Umowa na podstawie niniejszego Regulaminu zawierana jest w języku polskim i podlega polskiemu prawu.
II. Słownik pojęć
1. Użyte w Regulaminie definicje oznaczają:
- Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin;
- Strona internetowa – strona internetowa https://msp-edu.pl, na której prowadzony jest Serwis;
- Serwis lub Serwis internetowy – serwis internetowy Mistrzowska Szkoła Programowania prowadzony przez Usługodawcę, dostępny za pośrednictwem Strony internetowej;
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność prawną, korzystająca z Serwisu prowadzonego przez Usługodawcę;
- Konsument – osoba fizyczna, która za pośrednictwem Serwisu korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną lub zawiera umowę w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, tj. konsument w rozumieniu art. 22 1 kodeksu cywilnego;
- Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, o ile z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tę osobę działalności gospodarczej, ujawnionego w CEIDG. W zakresie opisanym w niniejszym Regulaminie Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta przysługują uprawnienia przewidziane dla Konsumentów w przepisach z zakresu prawa konsumenckiego
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej (ale posiadająca zdolność prawną), która za pośrednictwem Serwisu korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną lub zawiera umowę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej, tj. przedsiębiorca w rozumieniu art. 43 1 kc. Za Przedsiębiorcę w rozumieniu niniejszego Regulaminu nie uważa się Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta;
- Usługa – usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną przy wykorzystaniu programów komputerowych i środków porozumiewania na odległość (zdalnie), łącząca elementy Usług cyfrowych i Treści cyfrowych, będąca przedmiotem oferty Usługodawcy w ramach Serwisu;
- Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, w szczególności materiały tworzone przez Usługodawcę i udostępniane Klientom w ramach wykonania Usług, w tym szkoleń;
- Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca na: a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Klienta lub innych użytkowników tej usługi, c) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy na odległość z Usługodawcą, składane częściowo za pośrednictwem Serwisu;
- Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Usługodawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
- Umowa – umowa o świadczenie Usług, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Klientem, w trybie określonym w Regulaminie za pośrednictwem Serwisu oraz środków porozumiewania na odległość;
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta przy wykorzystaniu Serwisu i środków porozumiewania na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron;
- Reklamacja – zgłoszenie przez Klienta w trybie określonym w niniejszym Regulaminie: (i) niezgodności Usługi z Umową, (ii) nieprawidłowego wykonania Umowy przez Usługodawcę, (iii) nieprawidłowego funkcjonowania Strony internetowej;
- Polityka prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania plików cookies za pośrednictwem Strony internetowej, dostępny pod linkiem https://msp-edu.pl/polityka-prywatnosci;
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny;
- ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 20 maja 2014 roku o prawach konsumenta;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2. Definicje w liczbie pojedynczej mają takie samo znaczenie w przypadku ich użycia w liczbie mnogiej, o ile co innego nie wynika z kontekstu.
III. Wymagania techniczne
- W celu prawidłowego korzystania ze Strony internetowej oraz funkcjonalności Serwisu
niezbędne jest spełnienie następujących wymagań:
- posiadanie urządzenia przekazującego dane teleinformatyczne (komputer, smartfon, tablet, etc.), z zainstalowaną prawidłowo skonfigurowaną, zgodnie z zaleceniami producenta, przeglądarką internetową, umożliwiającą odbieranie Strony internetowej;
- dostęp do sieci Internet;
- aktywny adres poczty e-mail;
- program do przeglądania plików w formacie PDF.
- W celu prawidłowego korzystania z Usług oferowanych przez Usługodawcę, Środowisko cyfrowe Klienta powinno spełniać dodatkowe wymagania wskazane w opisie Usługi.
- Dostępność Strony internetowej może być zależna od urządzenia, na którym Klient uruchamia dostęp do sieci Internet, posiadanych przez Klienta pakietów transmisji danych, programów służących do korzystania z Internetu oraz do komunikacji elektronicznej. Usługodawca nie odpowiada za brak dostępności Strony internetowej wynikający z powyższych przyczyn.
- Usługodawca nie jest dostawcą sieci Internet ani dostawcą innych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo Telekomunikacyjne. Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub innego urządzenia końcowego, za pomocą którego możliwe jest korzystanie z funkcjonalności Strony internetowej.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikacji, Usługodawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa Strony internetowej.
- Na podstawie art. 6 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Usługodawca poinformuje Klienta na jego żądanie, w formie przez niego wybranej, o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z jakichkolwiek usług świadczonych drogą elektroniczną.
- Na Stronie internetowej są wykorzystywane pliki typu cookies, służące gromadzeniu informacji związanych z korzystaniem ze Strony przez Klienta. Szczegółowe informacje na temat wykorzystywanych na Stronie internetowej plików cookies zawiera Polityka Prywatności i Polityka plików cookies.
IV. Prawa własności intelektualnej
- Zawartość i struktura Strony internetowej, jak również Usługi i Treści cyfrowych oferowanych przez Usługodawcę są chronione prawami autorskimi.
- Jeżeli postanowienia Regulaminu nie stanowią inaczej, prawa do wszelkich treści udostępnianych na Stronie internetowej, a także do udostępnianych Klientowi Usług i Treści cyfrowych, w szczególności: majątkowe i niemajątkowe prawa autorskie do utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, licencje w zakresie majątkowych praw autorskich, znaki towarowe w rozumieniu ustawy prawo własności przemysłowej oraz inne prawa własności intelektualnej podlegające ochronie prawnej - przysługują Usługodawcy lub podmiotom, z którymi Usługodawca zawarł stosowne umowy.
- Powielanie treści, w szczególności wykorzystywanie umieszczonych na Stronie internetowej lub w Usługach i Treściach cyfrowych tekstów, jak również ich fragmentów lub zdjęć bez zgody Usługodawcy jest niedozwolone.
- Materiały opublikowane na Stronie internetowej lub w Usługach i w Treściach cyfrowych mogą być kopiowane, przechowywane lub wykorzystywane wyłącznie w celu użytku osobistego (niekomercyjnego). Niedopuszczalne jest jakiekolwiek rozpowszechnianie skopiowanych materiałów, w tym zamieszczanie ich na innych stronach internetowych.
- Kopiowanie i wykorzystywanie w celach komercyjnych treści pochodzących ze Strony internetowej lub z Usług i Treści cyfrowych wymaga zgody Usługodawcy wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności. Przez wykorzystywanie komercyjne rozumie się przede wszystkim rozpowszechnianie w tym: publikowanie, dystrybuowanie, kopiowanie, modyfikowanie materiałów w całości lub w części.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone na innych stronach internetowych, do których linki mogą być zamieszczone na Stronie internetowej, w szczególności za ich poprawność i aktualność.
V. Zakres funkcjonalności Strony internetowej
- Strona internetowa umożliwia Klientom korzystanie z następujących usług świadczonych
drogą elektroniczną:
- uzyskiwanie informacji o Usługach oferowanych przez Usługodawcę,
- korzystanie z formularza kontaktowego w celu złożenia Zamówienia lub zapytania dotyczącego Usługi, albo w innych sprawach dotyczących działalności Usługodawcy.
- Złożenie Zamówienia wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu.
- Zawieranie i wykonywanie Umów następuje w języku polskim.
- Usługodawca zastrzega sobie możliwość wycofania lub modyfikacji określonych Usług lub funkcjonalności Strony internetowej z dowolnych przyczyn, jak również zastrzega sobie prawo do przejściowego zaprzestania działania Strony internetowej ze względu np. na czynności konserwacyjne związane z modyfikacją usług Strony internetowej, o czym każdorazowo będzie informował Klientów.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania technicznego sposobu realizacji usług lub funkcjonalności Strony internetowej, stosownie do zakresu i warunków wynikających z posiadanych możliwości technicznych, bez pogarszania jakości usług lub funkcjonalności, a także bez wpływu na zakres praw i obowiązków Stron.
- Strona internetowa umożliwia korzystanie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z wyłączeniem okresów przerw technicznych i prac konserwacyjnych. Ewentualne przerwy techniczne i prace konserwacyjne są prowadzone w miarę możliwości w godzinach nocnych.
VI. Zasady korzystania z Usług dostępnych na Stronie internetowej
- Przed rozpoczęciem korzystania ze Strony internetowej, Klient jest zobowiązany zapoznać się z treścią Regulaminu.
- Klient jest zobowiązany w szczególności:
- korzystać ze Strony internetowej zgodnie z przepisami prawa, Regulaminem oraz w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Usługodawcy, z poszanowaniem dóbr osobistych i wszelkich praw przysługujących ww. osobom i podmiotom;
- korzystać ze Strony internetowej w sposób niezakłócający jej funkcjonowania;
- powstrzymywać się od działań które mogłyby zablokować, przeciążyć lub zakłócić należyte funkcjonowanie Strony internetowej, takich jak rozsyłanie lub umieszczanie na Stronie internetowej niezamówionej informacji handlowej, wirusów lub złośliwego oprogramowania;
- powstrzymywać się od czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta lub dla niego niedozwolonych, w tym informacji dotyczących innych Klientów lub tajemnic przedsiębiorstwa Usługodawcy;
- korzystać z treści zamieszczonych na Stronie internetowej oraz z dostarczanych Usług i Treści cyfrowych jedynie w zakresie własnego użytku; wykorzystywanie w innym zakresie ww. treści jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie zgody Usługodawcy lub właściciela tych treści, udzielonej w formie pisemnej pod rygorem bezskuteczności;
- Osoby korzystające z usług oraz zawierające Umowę w imieniu innej osoby powinny posiadać w tym zakresie stosowne umocowanie. Akceptując Regulamin osoba, o której mowa w zdaniu poprzednim oświadcza, że posiada umocowanie do korzystania z usług i/lub do zawarcia Umowy pochodzące od osoby, w imieniu której jest zawierana umowa.
VII. Usługi oferowane przez Usługodawcę – ogólne informacje
- Usługodawca oferuje następujące rodzaje Usług:
- Szkolenia z zakresu:
- programowania w językach JAVA, SQL
- Szkolenia z programowania,
- Przebranżowienie.
- Tworzenie oprogramowania, w tym:
- Tworzenie aplikacji,
- Tworzenie dedykowanych stron internetowych,
- Rozwój oprogramowania;
- Nauka programowania, w tym:
- Konsultacje,
- Korepetycje,
- Lekcje prywatne.
- Mentoring, w tym:
- Doradztwo w znalezieniu pracy,
- Doradztwo zawodowe,
- Mentoring.
- Szkolenia z zakresu:
- Każda Usługa oferowana na pośrednictwem Strony internetowej posiada opis. Opis wskazuje każdorazowo na podstawowe cechy Usługi, w tym jej cenę, ewentualne informacje o rabatach lub promocjach. W przypadku niektórych Usług (np. tworzenia oprogramowania) dokonanie wyceny Usługi wymaga uzyskania przez Usługodawcę dodatkowego zakresu informacji. W takim przypadku przed dokonaniem wyceny Usługodawca skontaktuje się z Klientem w celu analizy wymagań Klienta i stworzenia indywidualnej oferty.
- Usługi są realizowane zdalnie, z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość oraz interaktywnych narzędzi, pomagających wyjaśnić zagadnienia oraz pomóc w nabyciu praktycznych umiejętności.
- Część Usług może być realizowana przy udziale trenerów, którzy komunikują się z Klientem w toku realizacji Usługi.
- Wszystkie ceny Usług oferowanych przez Usługodawcę są cenami brutto, wyrażonymi w walucie polskiej i uwzględniającymi podatek VAT w aktualnej stawce. Oprócz cen brutto Usługodawca podaje także cenę netto i kwotę podatku VAT.
- Usługodawca podaje ceny w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości. W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny Usługi obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie Usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dana Usługa jest oferowana w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tej Usługi, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania Usługi do dnia wprowadzenia obniżki.
- Promocje, rabaty i wyprzedaże obowiązują w okresie i na warunkach wskazanych każdorazowo w opisie danej Usługi. Jeśli wyraźnie nie wskazano inaczej w opisie promocje, rabaty i wyprzedaże nie podlegają łączeniu. Promocja, rabat lub wyprzedaż trwa do godziny 23:59 ostatniego dnia ich obowiązywania.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian cen Usług oraz do przeprowadzania i odwoływania promocji, rabatów i wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie wpływa na Zamówienia złożone przed zmianą ceny, warunków promocji, rabatów lub wyprzedaży.
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone na Stronie internetowej nie stanowią oferty ani zapewniania Usługodawcy o właściwościach Usługi w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone na Stronie internetowej poczytuje się jedynie za zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
VIII. Składanie Zamówień
- W celu dokonania Zamówienia dotyczącego Usługi oferowanej przez Usługodawcę Klient
powinien skorzystać z formularza kontaktowego dostępnego na Stronie internetowej. W
treści formularz należy wskazać:
- imię,
- nazwisko,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- rodzaj Usługi, z której Klient zamierza skorzystać,
- W odpowiedzi na zapytanie Usługodawca przesyła na adres e-mail Klienta podsumowanie warunków umowy (w tym cenę i dane do płatności) wraz z treścią niniejszego Regulaminu.
- Przed zawarciem umowy dotyczącej Usług Klient jest zobowiązany:
- potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, Polityką prywatności oraz z pouczeniem o prawie do odstąpienia od umowy;
- wyrazić zgodę na dostarczenie Treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym lub na rozpoczęcie świadczenia Usług cyfrowych przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy, skutkujące utratą prawa do odstąpienia od umowy;
- zapoznać się z podsumowaniem Zamówienia obejmującym w szczególności informacje: dane identyfikujące Usługodawcę, przedmiot Zamówienia, jednostkową i łączną cenę zamawianych Usług, wybraną metodę płatności;
- zaakceptować Zamówienie wraz z potwierdzeniem, że Klient ma świadomość, że złożenie Zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty, poprzez kliknięcie w pole wyboru „Zamawiam i płacę”.
- W celu zawarcia umowy dotyczącej Usług Klient jest zobowiązany wysłać oświadczenia, o których mowa w ust. 3 powyżej oraz dokonać zapłaty ceny Usługi. Dokonanie płatności jest równoznaczne z zawarciem Umowy, na warunkach określonych w Zamówieniu i zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
- Na każdym etapie składania Zamówienia, do czasu dokonania płatności, Klient może anulować Zamówienie zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków. Zamówienie, którego proces składania nie zostanie doprowadzony przez Klienta do końca nie zostanie zrealizowane przez Usługodawcę.
IX. Potwierdzenie przyjęcia oferty (potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży)
- Po złożeniu i opłaceniu Zamówienia Usługodawca przesyła, na adres e-mail Klienta podany
na wskazany podczas składania Zamówienia, potwierdzenie zawarcia Umowy, wskazujące w
szczególności:
- dane Usługodawcy;
- istotne elementy Zamówienia, w tym numer i przedmiot Zamówienia oraz cenę;
- ogólne warunki Umowy, w tym treść Regulaminu zapisane na Trwałym nośniku (w postaci pliku PDF), obejmujące w szczególności informacje o odpowiedzialności Usługodawcy za jakość świadczenia, informacje o usługach posprzedażowych świadczonych przez Usługodawcę;
- informacje o sposobie i skutkach odstąpienia od Umowy (poprzez przesłanie Załączników nr 1 i 2 do Regulaminu);
- informację o udzielonej zgodzie na rozpoczęcie świadczenia Usług, w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od Umowy.
- W przypadku, gdy Zamówienie zawiera niekompletne lub nieprawidłowe dane Klienta, Usługodawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji poprawności lub doprecyzowania Zamówienia przed potwierdzeniem przyjęcia oferty i rozpoczęciem realizacji Umowy sprzedaży. W tym celu Usługodawca nawiązuje kontakt z Klientem za pośrednictwem wskazanego przez Klienta numeru telefonu lub adresu e-mail. Realizacja Umowy sprzedaży zostaje wstrzymana do czasu doprecyzowania lub zmiany Zamówienia przez Klienta. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w realizacji Zamówienia wywołane koniecznością weryfikacji poprawności lub doprecyzowania Zamówienia, chyba że konieczność weryfikacji wynika z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy.
X. Sposoby płatności
- Płatności powinny być dokonywane w postaci przedpłaty, tj. z góry, przed zaakceptowaniem Zamówienia i rozpoczęciem realizacji Usług.
- W celu dokonania płatności Klient może skorzystać ze sposobów płatności wskazanych przez Usługodawcę w potwierdzeniu Zamówienia.
XI. Wykonanie Umowy
- Zamówienie jest realizowane niezwłocznie po zawarciu Umowy, w szczególności poprzez przesłanie Treści cyfrowych na adres e-mail Klienta podany podczas składania Zamówienia. Szczegółowe warunki realizacji umowy są podane w opisie Usługi, w potwierdzeniu Zamówienia oraz w dalszej korespondencji przekazywanej Klientowi. Treść cyfrowa jest uznawana za dostarczoną w chwili gdy została ona udostępniona Klientowi.
- Z tytułu wykonania Umowy Usługodawca wystawia Klientowi fakturę elektroniczną (e- fakturę). Faktura jest przesyłana drogą e-mailową, na adres e-mail Klienta podany podczas składania Zamówienia.
- Jeżeli Usługodawca nie wykonał Usługi w terminie, Klient będący Konsumentem może wezwać do jej wykonania (w tym do dostarczenia Treści cyfrowych). Jeżeli Usługodawca nie przystąpi do realizacji Usług niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument może odstąpić od Umowy.
- Konsument może odstąpić od Umowy bez wzywania do wykonania Umowy, jeżeli:
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie wykona Umowy, w tym nie dostarczy Treści cyfrowej lub
- Konsument i Usługodawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin realizacji Umowy, w tym dostarczenia Treści cyfrowej miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Usługodawca nie dostarczył ich w tym terminie.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, postanowienia Rozdziału XII stosuje się odpowiednio.
XII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
- Klient, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, który zawarł Umowę z Usługodawcą za pośrednictwem Strony internetowej lub w inny sposób z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. W przypadku odstąpienia Umowę uważa się za niezawartą.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie dotyczy Umów o dostarczanie Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy i potwierdzenie otrzymania zgody na dostarczenie Treści cyfrowych i Usług cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od Umowy.
- W przypadku niewyrażenia zgody, o której mowa w ust. 2 powyżej, Usługodawca może wstrzymać się z udostępnieniem Treści cyfrowych i Usług cyfrowych do czasu upływu terminu na odstąpienie.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi będącemu Przedsiębiorcą.
- W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Klient może skorzystać ze wzoru oświadczenia, stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu. Skorzystanie ze wzoru nie jest obowiązkowe.
- Uprawnienie do odstąpienia od Umowy może zostać zrealizowane przez Klienta poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulamin lub innej treści jednoznacznie wskazującej na wolę odstąpienia od Umowy) na adres do kontaktu Usługodawcy wskazany w pkt I.2 Regulaminu.
- Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy uważa się za zachowany w przypadku wysłania oświadczenia przed jego upływem, tj. wysłania wiadomości e-mail lub nadania przesyłki poleconej.
- Usługodawca niezwłocznie potwierdza na Trwałym nośniku fakt otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego w sposób wskazany w ust. 5 powyżej.
- Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument uzyskał dostęp do Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej.
- W przypadku wykonania prawa do odstąpienia od Umowy, Usługodawca od dnia otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane
osobowe dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie korzystania z Usług lub Treści
cyfrowych, z wyjątkiem treści, które:
- są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą lub Treścią cyfrową, które stanowiły przedmiot Umowy;
- dotyczą wyłącznie aktywności Klienta w trakcie korzystania z Usług lub Treści cyfrowych dostarczonych przez Usługodawcę;
- zostały połączone przez Usługodawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
- zostały wytworzone przez Klienta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 10 pkt 1-3, Usługodawca na żądanie Klienta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie korzystania z Usług lub Treści cyfrowych dostarczonych przez Usługodawcę.
- Klient ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Usługodawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Usługodawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z Usług lub Treści cyfrowych.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Klient jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej Usługi lub Treści cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
- Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Usługodawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Klient przy dokonywaniu płatności, chyba że Klient zgodzi się na inny sposób zwrotu pieniędzy, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
- Jeżeli zwrot należności odbywa się w oparciu o dane wskazane przez Klienta (np. przelewem na wskazany rachunek bankowy), Klient powinien podać Usługodawcy pełne i dokładne dane niezbędne do dokonania przez Usługodawcę zwrotu (to jest poprawny adres na który ma być wysłany przekaz lub poprawne dane dotyczące rachunku bankowego na który ma być wykonany przelew).
- W chwili odstąpienia przez Klienta od Umowy wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Klienta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest realizowane przez Usługodawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Usługodawcą. Klient nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych powyżej. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, Usługodawca poinformuje tę osobę o odstąpieniu przez Klienta od Umowy.
- O prawie do odstąpienia Klient zostaje poinformowany w chwili zawarcia Umowy poprzez przedłożenie pouczenia o prawie odstąpienia od Umowy (Załącznik nr 2 do Regulaminu).
XIII. Odpowiedzialność za zgodność Usług z Umową
- Usługodawca ma obowiązek dostarczać i udostępniać Usługi bez wad.
- Usługodawca ponosi względem Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta odpowiedzialność za zgodność Usług z Umową, na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta i opisanych w niniejszym rozdziale poniżej. Względem Klientów będących Przedsiębiorcami Usługodawca odpowiada za wady Usług na podstawie przepisów o rękojmi zawartych w Kodeksie cywilnym.
- Usługa jest zgodna z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jej:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebna Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Usługodawca zaakceptował.
- Ponadto Usługa, aby mogła zostać uznana za zgodną z Umową, musi:
- nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z Usług tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność,
dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Usługi tego rodzaju i których
Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Usługi oraz
publiczne zapewnienia złożone przez Usługodawcę, jego poprzedników prawnych lub
osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że
Usługodawca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
- być dostarczany z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
- być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przed zawarciem Umowy.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi z Umową, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Usługi odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Usługi.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Usługi dostarczonej jednorazowo, który istniał w chwili jej dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Usługi z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Usługi, istniał w chwili jej dostarczenia.
- Domniemanie określone w ust. 5 nie ma zastosowania, jeżeli:
- środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Usługodawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy;
- Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o obowiązku współpracy ze Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Usługi z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
- Jeżeli Usługa jest niezgodna z Umową, Konsument może żądać doprowadzenia jej do zgodności z Umową.
- Usługodawca może odmówić doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Usługi z Umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Usługodawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Usługi z Umową oraz wartość Usług zgodnych z Umową.
- Usługodawca doprowadza do zgodności Usługi z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając jej charakter oraz cel, w jakim treść jest wykorzystywana. Koszty doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową ponosi Usługodawca.
- Jeżeli Usługa jest niezgodna z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu
ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności Usługi z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do ust. 9 powyżej;
- Usługodawca nie doprowadził Usługi do zgodności z Umową zgodnie z ust. 10;
- brak zgodności Usługi z Umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługę do zgodności z Umową;
- brak zgodności Usługi z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w ust. 7 powyżej;
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Usługi do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Usług niezgodnych z Umową pozostaje do wartości Usług zgodnych z Umową.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Usługi z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Usługi z Umową jest istotny.
- Po odstąpieniu od umowy Usługodawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane
osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Usług
dostarczonych przez Usługodawcę, z wyjątkiem treści, które:
- są użyteczne wyłącznie w związku z Usługami, które stanowiły przedmiot Umowy;
- dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Usług, które stanowiły przedmiot Umowy;
- zostały połączone przez Usługodawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
- zostały wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Usłudze niezgodnej z Umową, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
- Usługodawca zwraca cenę należną wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu ceny.
- Usługodawca dokonuje zwrotu przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
XIV. Składanie Reklamacji
-
W przypadku stwierdzenia niezgodności Usługi z Umową Konsument może złożyć Reklamację poprzez przesłanie Reklamacji na adres lub adres e-mail Usługodawcy wskazany w pkt I.2. Regulaminu.
-
Zgłoszenie powinno obejmować opis Reklamacji obejmujący:
- informacje dotyczące przedmiotu Reklamacji: rodzaj niezgodności Usługi z Umową. W miarę możliwości Klient powinien udokumentować wadę;
- żądanie dotyczące sposobu usunięcia niezgodności Usługi z Umową,
- dane Konsumenta:
- imię i nazwisko, nazwę,
- dane kontaktowe – adres e-mail lub numer telefonu,
- numer rachunku bankowego, w przypadku, gdy jako swoje żądanie Konsument wskazał obniżenie lub zwrot ceny Usługi.
-
Usługodawca ustosunkuje się do otrzymanej Reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. W przypadku braku odpowiedzi w terminie wskazanym w poprzednim zdaniu przyjmuje się, że Usługodawca uznał reklamację.
-
Jeżeli informacje zawarte w Reklamacji będą niewystarczające, Usługodawca niezwłocznie wystąpi o ich uzupełnienie, przy czym może to spowodować przedłużenie czasu rozpatrywania Reklamacji.
-
Usługodawca przekazuje odpowiedź na Reklamację na piśmie lub na Trwałym nośniku.
-
Żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego prawa na terytorium Polski. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze, zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Polski prawa, a w szczególności ustawy o prawach konsumenta.
XV. Pozasądowe metody rozstrzygania sporów konsumenckich
- Działając na podstawie art. 14 ust 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Usługodawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępniła platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platformę ODR).
- Dla Konsumentów dostępne są następujące, pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: za pomocą miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów np. Federacji Konsumentów.
- Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń są dostępne w siedzibach lub na stronach rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
XVI. Dane osobowe
- Usługodawca jest Administratorem danych osobowych Klientów będących osobami fizycznymi oraz osób działających w imieniu Klientów, z którymi Usługodawca kontaktuje się w ramach zawierania Umów sprzedaży oraz świadczenia usług.
- Szczegółowe Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, które zgodnie z RODO jest zobowiązany podać administrator danych osobowych, znajdują się w Polityce Prywatności.
XVII. Postanowienia przejściowe i końcowe
- Usługodawca nie jest związany kodeksem dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy prawa obowiązującego na terytorium Polski.
- Wszelkie Reklamacje dotyczące działania Strony internetowej mogą być zgłaszane na adres e-mail wskazany w pkt I.2. Regulaminu. Zgłoszenia te będą rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
- Aktualny Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany na Stronie internetowej, w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 26.08.2024 roku.
- Usługodawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu w następujących przypadkach:
- zmiany obowiązujących przepisów prawa, mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
- nałożenia na Usługodawcę określonych obowiązków przez organy państwowe;
- podjęcia przez Usługodawcę działań mających na celu usprawnienie działania Strony internetowej oraz świadczonych usług, wprowadzenia zmian technicznych lub funkcjonalnych;
- rozpoczęcia realizacji przez Usługodawcę nowych Usług, w tym nowych usług świadczonych drogą elektroniczną;
- podjęcia działań mających na celu poprawę ochrony prywatności Klientów;
- gdy jest to konieczne w celu zapobiegania nadużyciom lub ze względów bezpieczeństwa.
- Zmiana Regulaminu odnosi skutek z upływem terminu wskazanego przez Usługodawcę, nie wcześniej niż w terminie 14 dni od dnia udostępnienia treści zmienionego Regulaminu poprzez publikację na Stronie internetowej. Zmiana Regulaminu nie wpływa na Umowy zawarte lub Zamówienia złożone przed zmianą.
- Usługodawca może wprowadzić zmianę Regulaminu w trybie natychmiastowym, bez
zachowania terminu, o którym mowa w ust. 6 powyżej w przypadku, gdy:
- jest to wymagane na mocy obowiązujących przepisów prawa lub decyzji właściwego organu państwowego,
- zmiana jest niezbędna w celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientów oraz przekazanych przez nich danych.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmian adresów e-mail podanych w Regulaminie. Zmiany, o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią zmiany Regulaminu i nie wymagają zachowania procedury, o której mowa w ust. 6-8 powyżej.
Załączniki:
Załącznik nr 1 - Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
Załącznik nr 2 – Pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy
Spis treści
- REGULAMIN SERWISU
- I. Informacje ogólne
- II. Słownik pojęć
- III. Wymagania techniczne
- IV. Prawa własności intelektualnej
- V. Zakres funkcjonalności Strony internetowej
- VI. Zasady korzystania z Usług dostępnych na Stronie internetowej
- VII. Usługi oferowane przez Usługodawcę – ogólne informacje
- VIII. Składanie Zamówień
- IX. Potwierdzenie przyjęcia oferty (potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży)
- X. Sposoby płatności
- XI. Wykonanie Umowy
- XII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
- XIII. Odpowiedzialność za zgodność Usług z Umową
- XIV. Składanie Reklamacji
- XV. Pozasądowe metody rozstrzygania sporów konsumenckich
- XVI. Dane osobowe
- XVII. Postanowienia przejściowe i końcowe